DIXEBRA

“Nueva economía”

Dixebra ye ensín dulda ún de los grupu más destacaos de la escena musical asturiana: de pioneros del rock n’asturianu a decanos d’esti popular xéneru musical. Dende la so creación en xineru de 1987 Dixebra tien espublizaos más d’una decena discos, toos ellos aclamaos pola crítica especializada y pola audiencia, la bayurosa cantidá de reconocimientos que tienen algamao y la enerxía los sos direutos dan bona cuenta d’ello.

Al traviés de les lletres y de la música de Dixebra ta escrita bona parte de la hestoria musical y política de l’Asturies contemporánia: lletres que falen de lo universal de la realidá cotidiana, de los problemas llocales y globales, de compromisu políticu, de denuncia social… too ello adobao con fina ironía y cola llingua asturiana como mediu d’espresión.

No musical, Dixebra ye un grupu rock eclépticu qu’apuesta pola hibridación ensín prexuicios. La pluralidá d’influencies estilístiques en Dixebra tien que ver cola diversidá de gustos ya intereses de los sos propios componentes –rock, punk, ska, rap, reggae, jazz, folk, funk…–. N’esti sen, podría dicise que na propuesta musical de Dixebra apaecen reflexaos dalgunos de los grandes retos del mundu global d’anguaño: el diálogu intercultural, la multiculturalidá, la valorización de les minoríes identitaries, el sincretismu o la importancia de l’aición llocal pa camudar el mundu global.

Dixebra son: Primi Abella (guitarra), Javi Rodríguez (baxu), Jorge Cambareli (batería), Rubén Álvarez (guitarra), Eladio Díaz (saxofón), Agus Lara (trompeta), Xune Elipe (voz), Llorián García (gaita) y Roberto Díaz «Tana» (soníu y samplers).

“A golpe de tacón”

Dixebra es sin duda uno de los grupos más destacados de la escena musical asturiana: de pioneros del rock en asturiano a decanos de este popular género musical. Desde su creación en enero de 1987 Dixebra ha publicado más de una decena discos, todos ellos aclamados por la crítica especializada y por la audiencia, la enorme cantidad de reconocimientos que les han sido concedidos así como la energía de sus directos dan buena cuenta de ello.

A través de las letras y de la música de Dixebra está escrita buena parte de la historia musical y política de la Asturias contemporánea: letras que hablan de lo universal de la realidad cotidiana, de los problemas locales y globales, de compromiso político, de denuncia social… todo ello maridado con fina ironía y con la lengua asturiana como medio de expresión.

En lo musical, Dixebra es un grupo de rock ecléptico que apuesta por la hibridación sin prejuicios. La pluralidad de influencies estilísticas de Dixebra tiene que ver con la diversidad de gustos e intereses de sus propios componentes –rock, punk, ska, rap, reggae, jazz, folk, funk…–. En este sentido, podría decirse que en la propuesta musical de Dixebra aparecen reflejados algunos de los grandes retos del mundo global actual: el diálogo intercultural, la multiculturalidad, la valorización de las minorías identitarias, el sincretismo o la importancia de la acción local para cambiar el mundo global.

Dixebra son: Primi Abella (guitarra), Javi Rodríguez (bajo), Jorge Cambareli (batería), Rubén Álvarez (guitarra), Eladio Díaz (saxofón), Agus Lara (trompeta), Xune Elipe (voz), Llorián García (gaita) y Roberto Díaz «Tana» (sonido y samplers).

 

DIXEBRA EN EL PROGRAMA “EL CLUB MUSCIAL” DE LA TPA

http://www.rtpa.es/video:El%20Club%20Musical%202014_551412726220.html